بذر گل

 

بسیاری از گل‌ها معانی سمبلیک مهمی در فرهنگ غربی دارند. عمل نسبت دادن معانی به گل‌ها، زبان گل‌ها نامیده می‌شود. بعضی از مثال‌های رایج شامل:
رز قرمز
زنبق/سوسن اغلب به عنوان نماد رستاخیز و زندگی استفاده می‌شوند.

گل رز قرمز نماد عشق، زیبایی و شور

گل «زرد» نماد عشق در نگاه اول، زیبایی، شور، دلتنگی و دوری است و به مناسبت ورود مسافر از راه دور هدیه می‌شود.

خشخاش نماد تسلی در زمان مرگ. در انگلستان، نیوزیلند، استرالیا و کانادا، خشخاش قرمز به مناسبت گرامی داشت سربازانی که در جنگ کشته شده‌اند استفاده می‌شود.
زنبق / سوسن در مراسم تدفین به عنوان نماد «رستاخیز/زندگی» استفاده می‌شوند. این گل‌ها شبیه به ستاره‌ها (خورشید) بوده و گلبرگ‌هایشان درخشنده است.
بابونه نماد بی گناهی

گل‌ها موضوع رایج در نقاشی‌های طبیعت بی جان هستند. مانند این نقاشی کشیده شده توسط Ambrosius Bosschaert the Elder

در هنر، گل‌ها به عنوان نماد جنسی زنان نیز هستند، همان‌طور که در کارهای هنرمندانی از جمله جورجیا اوکیف، ایموگن کانینگهام، Veronica Ruiz de Velasco و جودی شیکاگو و هنر کلاسیک غربی و آسیایی دیده می‌شوند. بسیاری از فرهنگ‌ها در سراسر دنیا تمایل قابل توجی به اشتراک گل‌ها با زنانگی دارند.

انواع مختلفی از گل‌های ظریف و زیبا الهام بخش آثار شاعران متعددی شده‌است، به ویژه در دوران رمانتیک قرن ۱۸ و ۱۹. از جمله آثار مشهور، من سرگردان تنها نوشته ویلیام وردزورث و آه! گل – خورشید نوشته ویلیام بلیک می‌باشند.

به دلیل تنوع و ظاهر رنگین، مدت طولانی است که گل‌ها به یک موضوع مورد علاقه برای هنرمندان تجسمی تبدیل شده‌اند. برخی از نقاشی‌های مشهور از هنرمندان شناخته شده از گل‌ها می‌باشد، مثل سری گل‌های آفتابگردان اثر ون گوک یا نیلوفرهای آبی اثر مونت. خشک کردن، یخ خشک و فشرده‌سازی به منظور دائمی‌کردن گل‌ها، قطعات سه بعدی از هنر گل‌آرایی می‌باشد.

نمادشناسی گل‌ها با تفاسیر ممکن از جمله ” پتانسیل شکوفایی “، همچنان در حال بحث می‌باشد. در روم، الهه گل‌ها، باغ‌ها و فصل بهار، فلورا است. در یونان، الهه بهار، گل‌ها و طبیعت چلوریس می‌باشد.

در اساطیر هندو، گل یک وضعیت قابل توجهی دارد. ویشنو، یکی از سه خدای بزرگ هندوها اغلب ایستاده در کنار گل‌های نیلوفر آبی مجسم شده‌است. به غیر از ارتباط با ویشنو، سنت هندو به نیلوفر آبی اهمیت معنوی می‌دهد. به عنوان مثال، تعداد داستان‌های خلق شده از هندو.

 

فروشگاه بذر کارنیلا ارائه دهنده بذر گل های زیبا و بذر گل های نایاب اوریجنال در ایران

 

 

سری Aquilegia Winky بذر گل

کد انحصاری محصول : 881000000597

*محصول کشور روسیه*

تعداد بذر در هر بسته :5 عدد

 گیاه چند ساله خانواده Buttercup. سری Aquilegia Winky با شاخ و برگ حجیم و قوی. ارتفاع این گل،35-45 سانتی متر می باشد. شکوفه در نیمه اول تابستان فراوان است. گل دوبل قرمز و سفید، 4 سانتی متر قطر دارد. رطوبت  را دوست  دارد و می تواند در مناطق آفتابی رشد کند. این خاک مستحکم است، نیاز به نور دارد بهتر است در اسفند کاشته نشود. و بهتر است در جعبه ها با بستر مرطوب و در نور قرار داده شود. دانه ها در 3-4 هفته جوانه می زنند در دمای 18 تا 20 درجه سانتی گراد ودر بهار، دانه ها در دمای 10 درجه سانتی گراد طبقه بندی می شوند. این نه تنها برای کشت در یک زمین باز، بلکه برای کشت گلدان نیز در نظر گرفته شده است.

www.karnila.ir